Case: BQ Support - WebFlight

BQ Support

bq

Geen overwerk meer dankzij Business Proces Management

Diensten

  • Business Process Automation
  • Order Management
  • Application Development
WebFlight-BQ-Support1

Challenge

BQ support is een organisatie die het keuringsproces van bloembollen versimpeld voor de telers. Zij bieden hun klanten een zogenaamde full-service-approach om de telers zo volledig mogelijk te ontzorgen. Gedurende piekperioden in het jaar staan de bakken met bloembollen huizenhoog opgestapeld voor de deur van BQ support om alle bollen tijdig te laten testen. BQ support moet voor elke nieuwe batch veel manuele handelingen uitvoeren wat er voor zorgt dat er in die perioden bijna uitsluitend tot laat moet worden doorgewerkt. BQ support kwam dan ook bij ons met de vraag om dit process te automatiseren zodat het personeel ontlast kan worden, met als hoofddoel niet meer over te hoeven werken.

Why Us

Vooral de cultuur van WebFlight & BQ Support matched heel er goed. Niet alleen de wens vanuit BQ Support om deze applicatie in Mendix te bouwen was een directe fit, maar ook alle gesprekken waren vanaf het begin af aan een feest. BQ Support was al goed voorbereid voordat ze met WebFlight in gesprek ging. Zo hadden zij vooraf een goed gedocumenteerd functioneel ontwerp laten maken door een derde partij. Vanaf dit functioneel ontwerp was het voor ons relatief eenvoudig om, samen met Mendix, een goede quote af te geven voor het project.

WebFlight-BQ-Support3
WebFlight-BQ-Support-Screen1

Solution

Voor BQ Support hebben wij een Mendix applicatie gerealiseerd die zich richt op Business Process Management. De applicatie neemt veel handmatige handelingen over van de medewerkers. Kwekers melden in het systeem vooraf aan welke bollen zij op willen sturen om te laten testen. Zij ontvangen na aanmelding een QR code die op de verzenddoos moet worden geplakt. Dankzij deze QR codes zijn de bollen zowel door BQ Support, als door de kweker via notificaties, gedurende het hele proces te volgen. Aan het einde van het proces wordt automatisch een factuur verstuurd, waardoor ook op administratie tijd wordt bespaard.

WebFlight_BQ-Support-Screen2

Result

Binnen het gestelde budget hebben wij een werkende applicatie opgeleverd die voldeed aan het functioneel ontwerp. Na de ingebruikname van de applicatie heeft BQ Support slechts enkele uren werk om de te testen bollen te verwerken in plaats van de meerdere dagen die het voorheen kostte. Dit heeft ervoor gezorgd dat de medewerkers van BQ Support nu minder tijd kwijt zijn aan het inboeken van nieuwe orders en eindelijk weer meer ruimte hebben om tijd te besteden aan customer service.

WebFlight-BQ-Support2

BQ Support

BQ Support ondersteunt bedrijven in de land- en tuinbouwsector bij het continu verbeteren van de kwaliteit van hun uitgangsmateriaal en producten. BQ Support voert een breed scala aan virustoetsen uit op bloembollen. Daarnaast leveren zij diensten als het opplanten en beoordelen van monsters en bieden ze ondersteuning op het gebied van kwaliteit en markttoegang. BQ Support werkt nauw samen met de BKD en heeft het opleiden van de sector en kennisdeling hoog in het vaandel staan.

WebFlight-Innovation-Rocket

Meer weten over deze case? Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Maak kennis met WebFlight en daag ons uit!