HelloFresh

Elke dag een verrassende, verse maaltijd

HelloFresh heeft de grote uitdaging om, elke dag weer, een verrassende en vooral verse maaltijd op tafel te zetten.

Man ontvangt Hellofresh box
Logo HelloFresh

Deel met je netwerk

HelloFresh was in 9 landen actief toen ze Webflight leerden kennen. De ingrediënten, recepten en menu’s werden handmatig in Excel bijgehouden en samengesteld. Dit zorgde voor verschillende kwaliteiten tussen de landen, variërende inkoopkosten en sub-optimale diversiteit van de menusamenstellingen. Er was behoefte om dit proces te automatiseren en standaardiseren.

Business wensen vertaald naar digitale oplossing

We  wisten ons te onderscheiden door daadwerkelijk in staat te zijn de wensen vanuit de business te vertalen naar een passende digitale oplossing. Door de gebruiker centraal te stellen in het proces in plaats van de techniek zelf, werd het concept direct door de business ondersteund. Door onze ervaring met business process design wisten wij in zeer korte termijn een vertaling te maken naar een functioneel design waarbij we de grote diversiteit aan Excel-sheets uit alle verschillende landen terug wisten te brengen naar één slimme applicatie.

Hellofresh app op telefoon
Box met groenten van Hellofresh

Uitgebreid concept design

Wij zijn begonnen met een uitgebreid concept design traject waarin de business-wensen zijn vertaald naar een complete interface voor een applicatie die door inkoop gebruikt kan gaan worden. Een concept design is een middel om business en IT elkaar beter te laten begrijpen. Vanaf het concept design is in samenwerking met HelloFresh vastgesteld dat Mendix de meest geschikte technologie is om deze applicatie mee te maken.

Voorspelbaarheid verbeterd

Binnen 10 weken hebben wij een Minimum Viable Product (MVP) van de applicatie gelanceerd. Op basis van onze agile werkwijze hebben wij sindsdien meerdere verbeteringen doorgevoerd. Op dit moment is de applicatie uitgerold in 7 verschillende landen.

Een verse maaltijd van hellofresh

Resultaat

Wereldwijd is door het gebruik van de applicatie de diversiteit van de menu’s omhoog gegaan, zijn de inkoopkosten omlaag gegaan en is de voorspelbaarheid verbeterd. Nog belangrijker is dat er nu veel minder fouten worden gemaakt, wat HelloFresh in de eerste plaats in staat stelt om verder door te groeien zonder hiervoor meer mensen aan te hoeven nemen.