HelloFresh - WebFlight

HelloFresh

hellofresh

Elke dag wat anders op tafel door Smart Menu Planning

Diensten

  • Procurement Automation
  • Inventory Management
  • Application Development
WebFlight-HelloFresh-Box2

Challenge

HelloFresh heeft de grote uitdaging om, elke dag weer, een verrassende en vooral verse maaltijd op tafel te zetten. In de tijd dat HelloFresh en WebFlight elkaar hebben leren kennen, was HelloFresh inmiddels actief in negen verschillende landen en stonden zij op het punt de beurs te betreden. In alle landen werden de ingrediënten, recepten en menu’s, handmatig in Excel-sheets bijgehouden en samengesteld. Dit zorgde voor veel verschillende kwaliteiten tussen de landen, variërende inkoop kosten en sub-optimate diversiteit van de menu samenstellingen. Aan ons de vraag of wij dit process konden automatiseren en standaardiseren.

Why Us

WebFlight wist zich te onderscheiden door daadwerkelijk in staat te zijn de wensen vanuit de business te vertalen naar een passende digitale oplossing. Door de gebruiker centraal te stellen in het proces, in plaats van de techniek zelf, werd het concept direct door de business ondersteund. Door onze ruime ervaring met Low-Code Development en Business Process Design wisten wij dit in zeer korte termijn vertalen naar een functioneel design. Hierdoor is HelloFresh overtuigd geraakt dat WebFlight is staat is de grote diversiteit aan excel sheets uit alle verschillende landen terug te brengen naar één, voor iedereen fijn werkende, slimme applicatie.

WebFlight-HelloFresh-Box

Solution

Wij zijn begonnen met een uitgebreid concept design traject waarin we de business wensen hebben vertaald naar een complete interface voor een applicatie die door inkoop gebruikt kan gaan worden. Een concept design is een middel dat iedereen begrijpt waardoor vooral ook de business & IT elkaar beter begrijpen. Vanaf het concept design hebben wij in samenwerking met HelloFresh vastgesteld dat Mendix de best geschikte technologie is om deze applicatie mee te maken.

WebFlight-HelloFresh2

Result

Binnen 10 weken hebben wij een MVP van de applicatie gelanceerd. Op basis van onze Agile werkwijze hebben wij sindsdien meerdere iteraties doorgevoerd. Op dit moment is de applicatie uitgerold in 7 verschillende landen door een samengesteld team uit in-house developers en onze collega’s van WebFLight. Hierdoor is er veel ownership binnen HelloFresh wat tot op heden enorm bijdraagt aan het succes van de applicatie.

Wereldwijd is door het gebruik van de applicatie de diversiteit van de menu’s omhoog gegaan, zijn de inkoop kosten omlaag gegaan en is de voorspelbaarheid verbeterd. Misschien wel nog belangrijker is dat er nu veel minder fouten worden gemaakt, wat HelloFresh in de eerste plaats in staat stelt om verder door te groeien zonder hiervoor meer mensen aan te moeten nemen.

WebFlight-HelloFresh1

HelloFresh

HelloFresh biedt een flexibel lidmaatschap waarmee klanten wekelijks een box met gezonde recepten en verse ingrediënten voor drie tot vijf maaltijden ontvangen. Omdat de producten worden geportioneerd in precies de benodigde hoeveelheden, wordt voedselverspilling tot een minimum beperkt. Alle recepten variëren wekelijks en zijn eenvoudig te bereiden in gemiddeld een half uurtje.

HelloFresh is van oorsprong een Duitse startup uit 2011. Inmiddels levert HelloFresh 48,9 miljoen maaltijden aan meer dan 1,84 miljoen huishoudens (cijfers Q2 2018). HelloFresh is hiermee wereldwijd marktleider als leverancier van maaltijdpakketten en breidt haar leidende positie continu uit.

WebFlight-Innovation-Rocket

Meer weten over deze case?  Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en maak kennis met WebFlight!