Case: Huishoudbeurs - WebFlight

Huishoudbeurs

Iedereen is een winnaar met de Huishoudbeurs App

Diensten

  • Gamification
  • Customer activation
  • Application Development

De Huishoudbeurs is het grootste vriendinnenfeest van Nederland, waar je nooit met lege handen vertrekt. Aan ons de vraag hoe de doelgroep ook buiten de beurs het typische Huishoudbeursgevoel kan ervaren. 

Lekker krassen

De beste pret is voorpret. Daarom stopten we kraskaartjes in de Huishoudbeurs app. Zo konden bezoekers prijzen winnen, die ze vervolgens op de beurs mochten ophalen. Letterlijker wordt het Huishoudbeursgevoel van een ‘cadeautje krijgen’ niet.

 

High traffic

De logica achter het krassen bouwden wij in Mendix. Speciaal hierbij is het uitgebreide algoritme die gebruikers, prijzen en actuele voorraden balanceert onder hoge belasting. Dankzij uitgebreide stresstests hebben wij Mendix succesvol ingezet in deze high traffic omgeving.

Geen campagne, geen probleem

In de maand voordat de beurs begon werd de app 46.000 keer gedownload. Er werd bijna 140.000 keer gekrast en op de beurs werden er zo’n 44.000 prijzen opgehaald. En dat zonder ook maar een euro aan een campagne uit te geven!

 

Integratie met de RAI

De op Mendix gebaseerde backend wordt gedeeld met alle andere apps die wij voor de RAI ontwikkelen. Een directe integratie met de RAI zorgt ervoor dat event gerelateerde en praktische informatie realtime kunnen worden getoond.

Fun én functioneel

Met een overzichtelijke plattegrond wisten bezoekers altijd precies waar ze waren en wat de volgende bestemming moest worden. Ook konden ze van tevoren hun ideale beursdag samenstellen. Nog meer voorpret dus.

 

Live crowd control

Ergens op de beurs wat aan de rustige kant? Een nieuwe krasactie in de app zorgde dat het in een mum van tijd zwart van de mensen zag. Tijdens dit soort krasacties haalde maar liefst 70% van de krassers hun prijs direct op.

Future Proof

De voordelen van Mendix waren goed merkbaar in het gehele project. Een time to market van slechts drie maanden, de flexibiliteit om snel met andere systemen te koppelen en grote schaalbaarheid binnen de RAI zorgen voor een future proof applicatie.

 

Hele jaar houdbaar

De volgende stap is het Year Around concept, waarbij je het hele jaar door kunt krassen. Zo heb je de Huishoudbeurs altijd in je broekzak zitten.

WebFlight-Innovation-Rocket

Meer weten over deze case? Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Maak kennis met WebFlight en daag ons uit!