Solutions
Met een field service management app optimaliseren organisaties de inzet van buitendienstmedewerkers en worden processen geoptimaliseerd, kostenefficiënter en worden minder fouten gemaakt.
Wij bouwen field service management apps op basis van het field services app template van Mendix. Hiermee is in veel gevallen 90% van de gewenste functionaliteit beschikbaar. De unieke processen digitaliseren onze consultants met Mendix.
Field services management platform features
Beheer informatie van relevante gereedschappen en onderdelen, zodat technisch personeel hun taken zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.
Laat onderhoudstechnici in de buitendienst werkorders accepteren en voorzie ze van relevante informatie die ze nodig hebben voor hun werk.
Hou de status van bedrijfsmiddelen in realtime bij. Op basis van monitoring en prestaties kunnen werkorders voor onderhoud, reparaties en andere werkzaamheden worden ingepland.
Wijs automatisch werkorders toe en plan technici op basis van criteria als vaardigheden, beschikbaarheid, locatie en reistijd.
Genereer automatisch werkorders op basis van de output van gekoppelde IoT-systemen en stuur deze naar de meest geschikte medewerker.
Door papier uit het werkproces te digitaliseren wordt er veel inefficiëntie en kans op fouten weggenomen. Buitendienst medewerkers uitgerust met een field service app hebben altijd en overal beschikking over order en taak informatie, handleidingen, specificaties, werkgeschiedenis of andere documentatie. Alles digitaal en gekoppeld aan de werkbon.
Buitendienstmedewerkers hoeven geen rapporten in meerdere systemen te typen of aantekeningen op papier te maken en deze later in te voeren. Het Field Service Management platform biedt één frontend die ook te integreren is met business software zoals ERP systemen. Medewerkers voeren informatie slechts één keer in om alles te actualiseren.
Binnen het Field Service Management platform kunnen meerdere databronnen worden gekoppeld, waaronder bedrijfsmiddelen die over RFID sensoren beschikken. Hiermee kan de stap gemaakt worden van een situatie met vaste onderhoudsmomenten naar een data gestuurde situatie waarin voorspelbaar onderhoud is gebaseerd op een mix van data, algoritmen en door de fabrikant aanbevolen onderhoudsfrequenties.
Een gepersonaliseerd dashboard geeft technische medewerkers de mogelijkheid om hun taken per dag in te zien en te managen. Taken kunnen worden toegewezen op basis van variabelen zoals locatie, ervaring, kennis, vaardigheden en certificeringen. Wanneer een buitenmedewerker aankomt op locatie wordt automatisch alle benodigde informatie getoond in het dashboard.
Altijd en overal toegang tot informatie is noodzakelijk voor de juiste registratie van werkzaamheden. Het kan voorkomen dat monteurs op locatie geen verbinding kunnen maken met WiFi, 4G of 5G. Met het FSM platform van Mendix is dit geen probleem meer. Alle relevante gegevens zijn eerder automatisch naar hun mobiele apparaat gedownload, dus alles is toegankelijk wanneer ze ter plaatse zijn, zelfs wanneer ze offline zijn op een locatie zonder bereik.
Met een FSM platform beschikt je organisatie over één centrale hub waar alle informatie, documenten en data samenkomt. Geen verwarring meer over welke documentversie actueel of goedgekeurd is. Omdat ingenieurs informatie rechtstreeks invoeren, in plaats van op papier, zullen er ook geen fouten meer optreden bij de invoer van gegevens in systemen.
We denken mee en zorgen dat je platform klaar is voor de uitdagingen van morgen. Met onze digitale strategie ontzorgen wij en werken we toe naar de stip aan de horizon.
Benieuwd naar de mogelijkheden van een field service management app op basis van Mendix? Bel Menno op 06-31260011. Of laat een bericht achter via het formulier en we nemen binnen 1 werkdag contact met je op.
Mobiele app voor het managen van bouwregelgeving
Met de juiste digitale strategie de beste digitale afvalmanager van Nederland worden